0

سبد خرید شما خالی است.

0

سبد خرید شما خالی است.

سبد خرید شما خالی است.

مجموعه پادکست‌های روایت الهی

روایت الهی

کلید فهم حوادث آخرالزمان (9 قسمت)

قسمت اول فایل صوتی

از تحلیل وقایع تا ترسیم راهبرد؛ چگونه نگاه الهی، پیروزی را بازتعریف می‌کند؟

قسمت دوم فایل صوتی

فرهنگ سازی روایت الهی، چرا نباید جنگ را با آمار تحلیل کرد؟

قسمت سوم فایل صوتی

از احد تا حمراءالاسد- تبدیل شکست ظاهری به پیروزی در جنگ روانی

قسمت چهارم فایل صوتی

استراتژی جنگ شناختی در دوران غیبت

قسمت پنجم فایل صوتی

رزمایش الهی؛چرا سختی‌ها نشانه قدرت و مقدمه ظهور است؟

قسمت ششم فایل صوتی

چگونه «بغض مشترک» به «محبت پایدار» تبدیل می‌شود؟

قسمت هفتم فایل صوتی

نسخه‌های الهی برای جنگ؛ تبیین قرآنی تغییر نسبت قوا و اهمیت زمان و مکان

قسمت هشتم فایل صوتی

نقش بانوان در جنگ شناختی؛ ایجاد سکینه و آرامش در میدان

قسمت نهم فایل صوتی

ظرفیت‌سازی در تشکیلات الهی؛ الگوی قرآنی طالوت در مواجهه با سطوح مختلف ایمان

تشکیلات ربیون

نقشه راه کار جمعی مؤمنانه (7 قسمت)

قسمت اول فایل صوتی

الگوی ربیون در اجتماع

قسمت دوم فایل صوتی

الگوی کار جمعی ربیون

قسمت سوم فایل صوتی

خصوصیات ربیون

قسمت چهارم فایل صوتی

الگوی کار جمعی پیامبر با نگاه به بحث ربیون

قسمت پنجم فایل صوتی

روح جمعی و اتصال الهی ربیون

قسمت ششم فایل صوتی

متهم دانستن خود و طلب مغفرت از خدا

قسمت هفتم فایل صوتی

طلب ثبات قدم و نصرت از خدا

بغض مشترک جهانی

تداوم خشم مقدس پس از طوفان الاقصی (12 قسمت)

قسمت اول فایل صوتی

تحلیل راهبردی فرصت تاریخیِ «بغض مشترک» جهانی علیه اسرائیل

قسمت دوم فایل صوتی

از عمل مشترک تا اندیشهٔ واحد؛ راهبرد قرآنی برای تحقق وحدت

قسمت سوم فایل صوتی

قدرت گریز از امر منفور؛ راهبرد وحدت‌آفرین بغض مشترک

قسمت چهارم فایل صوتی

سرعت بغض، پایداری محبت؛ راهبرد قرآنی تحقق وحدت

قسمت پنجم فایل صوتی

سرعت بغض، پایداری محبت؛ راهبرد قرآنی تحقق وحدت

قسمت ششم فایل صوتی

مهندسی معکوس جنگ شناختی؛ راهبرد دفاع و تهاجم

قسمت هفتم فایل صوتی

وحدت در برابر اسرائیل؛ ترجمان معاصر زیارت عاشورا

قسمت هشتم فایل صوتی

سوار بر موج بغض جهانی؛ راهبرد تثبیت وحدت

قسمت نهم فایل صوتی

منشور تبرّی در زیارت عاشورا؛ مراتب‌شناسی لعن و دشمنی

قسمت دهم فایل صوتی

قلب امت، میدان نبرد؛ راهبرد مشارکت مردمی در جنگ شناختی

قسمت یازدهم فایل صوتی

بغض مقدس؛ راهبرد قرآنی دشمن‌شناسی و وحدت

قسمت دوازدهم فایل صوتی

دشمنیِ دشمن؛ موتور محرک اتحاد و خشم مقدس

شرح زیارت عاشورا

شرح فراز به فراز زیارت عاشورا به عنوان منشور ربیون (22 قسمت)

قسمت اول فایل صوتی

مقدمه؛ زیارت عاشورا، منشور شبکه‌سازی مؤمنین

زیارت عاشورا منشوری است که بر اساس حب و بغض مشترک، مؤمنین را متحد می‌کند. همانطور که بغض مشترک نسبت به دشمنان می‌تواند باعث اجتماع و ارتباط شود، در جریان عاشورا نیز بالاترین سطح حب و بغض محقق شده است. این واقعه می‌تواند به عنوان یک محور، بر اساس محبت به امام حسین (ع) و بغض نسبت به دشمنانش، یک شبکه‌سازی قدرتمند بین مؤمنین ایجاد کند.

قسمت دوم فایل صوتی

آداب حضور در محضر امام و پاسخ به "هل من ناصر"

آمدن به مجالس اهل بیت (ع) در واقع زیارت و حضور در محضر ایشان است. از خانه که حرکت می‌کنیم، به قصد لقاء و دیدار امام می‌آییم تا به ندای "هل من ناصر ینصرنی" حضرت پاسخ دهیم. اصل مطلوبیت، همین حضور و آمدن است و سایر اعمال مانند سخنرانی، روضه و سینه‌زنی، اضافه بر آن اصل، اثرگذارند. این حضور، اعلام حسرت برای نبودن در کربلا و ابراز آمادگی برای یاری امام در امروز است.

قسمت سوم فایل صوتی

مقدمه؛ زیارت عاشورا، منشور صف‌بندی حق و باطل

زیارت عاشورا به عنوان یک منشور، راه وسط و صحیح را در بحث تولی و تبری (حب و بغض فی الله) ترسیم می‌کند و می‌تواند مبنای شکل‌گیری یک شبکه متحد از مؤمنین باشد. این شبکه بر اساس دو نگاه فطری "فرار از نقص" و "شوق به کمال" شکل می‌گیرد.

قسمت چهارم فایل صوتی

مقدمه‌ای بر عظمت مصیبت؛ چرا زیارت عاشورا با سلام آغاز می‌شود؟

طلیعه زیارت عاشورا و سلام بر امام حسین (ع) و خاندان پاکش، صرفاً یک احترام ظاهری نیست، بلکه مقدمه‌ای معرفتی برای درک عظمت مصیبت است. شدت محبت به یک محبوب و عمق بغض نسبت به ظالم، به میزان شناخت ما از کمالات محبوب و عمق جنایت ظالم بستگی دارد. این زیارت با معرفی امام به عنوان فرزند برترین‌های عالم (رسول‌الله، امیرالمؤمنین و سیده نساء العالمین)، جایگاه حقیقی و ولایی ایشان را تبیین می‌کند تا بفهمیم چرا مصیبت او، بزرگترین مصیبت‌هاست. این شناخت، اساس و علت تمام مفاهیم بعدی زیارت، از جمله لعن‌ها، است.

قسمت پنجم فایل صوتی

شرح فراز اول زیارت عاشورا؛ شبکه‌سازی مؤمنین با محوریت والدین ولایی

السَّلامُ عَلَيْكَ يَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ السَّلامُ عَلَيْكَ يَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ السَّلامُ عَلَيْكَ يَا ابْنَ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ وَ ابْنَ سَيِّدِ الْوَصِيِّينَ السَّلامُ عَلَيْكَ يَا ابْنَ فَاطِمَةَ سَيِّدَةِ نِسَاءِ الْعَالَمِينَ
🔻 زیارت عاشورا یک منشور ولایی و شبکه‌ساز بین مؤمنین است. این زیارت با سلام بر امام حسین (ع) و اتصال ایشان به سلسله رسالت و ولایت آغاز می‌شود. با سلام بر پیامبر (ص) و امیرالمؤمنین (ع) به عنوان پدران امت (أبوا هذه الامة) و حضرت زهرا (س) به عنوان مادر ما (سیدة نساء العالمین)، یک ارتباط نزدیک و عمیق با والدین ولایی برقرار می‌کنیم. این احساس نزدیکی و باور به اینکه آن‌ها پدر و مادر حقیقی ما هستند که به ما حیات معنوی می‌بخشند، حال ما را در ارتباط و مراقبه دگرگون می‌کند.

قسمت ششم فایل صوتی

شرح فراز دوم زیارت عاشورا؛ ثارالله، خون جوشانی که وجدان‌ها را بیدار می‌کند (1)

السَّلامُ عَلَيْكَ يَا ثَارَ اللَّهِ وَ ابْنَ ثَارِهِ وَ الْوِتْرَ الْمَوْتُورَ
🔻 زیارت عاشورا پس از اتصال امام حسین (ع) به سلسله وحی، ایشان را «ثارالله» (خون خدا) می‌خواند. این یعنی خداوند خود، خونخواه اوست و هر کس در این راه قدم بردارد، در حال انجام یک «مأموریت الهی» است. «ثار» به معنای خون جوشانی است که تا زمان گرفتن انتقام، آرام نمی‌گیرد و حیات‌بخش است. این تعبیر، یک فرهنگ‌سازی برای مقابله با ظلم است که انسان را از بی‌تفاوتی خارج کرده و به او احساس وظیفه می‌دهد. درک این معرفت، مقدمه‌ای برای فهم عظمت مصیبت (لقد عظمت الرزیة) است؛ هر چه شناخت از جایگاه امام بیشتر باشد، درک عمق فاجعه نیز بیشتر خواهد بود.

قسمت هفتم فایل صوتی

شرح فراز دوم زیارت عاشورا؛ ثارالله، خون جوشانی که وجدان‌ها را بیدار می‌کند (2)

السَّلامُ عَلَيْكَ يَا ثَارَ اللَّهِ وَ ابْنَ ثَارِهِ وَ الْوِتْرَ الْمَوْتُورَ

زیارت عاشورا پس از اتصال امام حسین (ع) به سلسله وحی، ایشان را «ثارالله» (خون خدا) می‌خواند. این یعنی خداوند خود، خونخواه اوست و هر کس در این راه قدم بردارد، در حال انجام یک «مأموریت الهی» است. «ثار» به معنای خون جوشانی است که تا زمان گرفتن انتقام، آرام نمی‌گیرد و حیات‌بخش است. این تعبیر، یک فرهنگ‌سازی برای مقابله با ظلم است که انسان را از بی‌تفاوتی خارج کرده و به او احساس وظیفه می‌دهد. درک این معرفت، مقدمه‌ای برای فهم عظمت مصیبت (لقد عظمت الرزیة) است؛ هر چه شناخت از جایگاه امام بیشتر باشد، درک عمق فاجعه نیز بیشتر خواهد بود.

قسمت هشتم فایل صوتی

شرح فراز سوم زیارت عاشورا؛ ورود به شبکه فعال ارواح در آستان حسین (ع)

السَّلامُ عَلَيْكَ وَعَلَى الأرْواحِ الَّتِي حَلَّتْ بِفِنائِكَ...
🔻 زیارت عاشورا به یک شبکه عظیم و فعال از ارواح اشاره می‌کند که در آستان امام حسین (ع) گرد آمده‌اند. این شبکه شامل تمام کسانی است که در طول تاریخ با یاد، اشک یا عملی به حضرت متصل شده‌اند. فناء و آستان حضرت، محدود به کربلا نیست، بلکه گستره امامت ایشان است. وظیفه ما ایجاد این شبکه نیست، بلکه با گفتن «علیکم منی جمیعا سلام الله» خود را به این شبکه فعال متصل می‌کنیم و از یک فرد تنها، به عضوی از یک جبهه عظیم تبدیل می‌شویم.

قسمت نهم فایل صوتی

شرح فراز چهارم زیارت عاشورا؛ گستره جهانی مصیبت امام حسین (ع)

يا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ لَقَدْ عَظُمَتِ الرَّزِيَّةُ وَ جَلَّتْ وَ عَظُمَتِ الْمُصِيبَةُ بِكَ عَلَيْنَا وَ عَلَى جَمِيعِ أَهْلِ الْإِسْلَامِ وَ جَلَّتْ وَ عَظُمَتْ مُصِيبَتُكَ فِي السَّمَاوَاتِ عَلَى جَمِيعِ أَهْلِ السَّمَاوَاتِ
🔻 مصیبت امام حسین (ع) اعظم مصیبت‌هاست، چرا که او «منِ عالیِ» همه انسان‌ها و «سبب متصل بین ارض و سماء» است. از این رو، این مصیبت نه فقط بر ما و جمیع اهل اسلام، بلکه بر تمام اهل آسمان‌ها نیز سنگین است. هر ابتلای شخصی، بستری برای درک آن مصیبت اعظم است و ما را به آن حقیقت متصل می‌کند. وقتی مؤمن در سختی‌ها، خود را با مصیبت امام حسین (ع) می‌سنجد، بزرگ می‌شود و آن سختی برایش قابل تحمل می‌گردد.

قسمت دهم فایل صوتی

شرح فراز پنجم زیارت عاشورا؛ لعن، جریمه متناسب با اعظم مصائب

فلَعَنَ اللَّهُ أُمَّةً أَسَّسَتْ أَسَاسَ الظُّلْمِ وَ الْجَوْرِ عَلَيْكُمْ أَهْلَ الْبَيْتِ وَ لَعَنَ اللَّهُ أُمَّةً دَفَعَتْكُمْ عَنْ مَقَامِكُمْ وَ أَزَالَتْكُمْ عَنْ مَرَاتِبِكُمُ الَّتِي رَتَّبَكُمُ اللَّهُ فِيهَا
🔻 فراز «لقد عظمت الرزیة...» علت و مقدمه‌ای برای فراز لعن است. چون مصیبت امام حسین (ع) عظیم‌ترین مصیبت‌هاست، پس بالاترین مراتب لعن و جریمه را نیز در پی دارد. "لعن" صرفاً یک نفرین نیست، بلکه یک شعار و یک موضع‌گیری فعال در برابر مانعان راه حق است. این موضع‌گیری دارای سه مرتبه قلبی (انزجار)، زبانی (اعلام برائت) و عملی (مقابله با ظلم) است. زیارت عاشورا یک ساختار و راهبرد دقیق برای مقابله با ظلم ارائه می‌دهد که باید به عنوان یک دستورالعمل برای پیاده‌سازی و عینیت بخشیدن در زندگی به آن نگریست.

قسمت یازدهم فایل صوتی

شرح فراز ششم زیارت عاشورا؛ مراتب چهارگانه لعن و نظام‌بندی مقابله

فلَعَنَ اللَّهُ أُمَّةً أَسَّسَتْ أَسَاسَ الظُّلْمِ وَ الْجَوْرِ عَلَيْكُمْ أَهْلَ الْبَيْتِ وَ لَعَنَ اللَّهُ أُمَّةً دَفَعَتْكُمْ عَنْ مَقَامِكُمْ وَ أَزَالَتْكُمْ عَنْ مَرَاتِبِكُمُ الَّتِي رَتَّبَكُمُ اللَّهُ فِيهَا وَ لَعَنَ اللَّهُ أُمَّةً قَتَلَتْكُمْ وَ لَعَنَ اللَّهُ الْمُمَهِّدِينَ لَهُمْ بِالتَّمْكِينِ مِنْ قِتَالِكُمْ

🔻 لعن‌های زیارت عاشورا، یک نظام‌بندی دقیق برای مقابله با جبهه باطل ارائه می‌دهد و مراتب مختلفی دارد:
۱. لعن بر بنیان‌گذاران ظلم و جور (أسّسَت أساسَ الظلمِ)؛ یعنی کسانی که فرهنگ ظلم را تئوریزه و پایه‌گذاری کردند.
۲. لعن بر کسانی که اهل بیت (ع) را از جایگاه الهی‌شان کنار زدند (دفعتکم عن مقامکم).
۳. لعن بر قاتلان (قتلتکم)؛ یعنی مجریان میدانی آن ظلم.
۴. لعن بر زمینه‌سازان (الممهّدین لهم)؛ کسانی که راه را برای موفقیت قاتلان هموار کردند.
این مراتب نشان می‌دهد که مقابله باید ساختارمند و متناسب با سطح و نوع دشمنی هر فرد یا جریان باشد.

قسمت دوازدهم فایل صوتی

شرح فراز ششم زیارت عاشورا؛ مراتب چهارگانه لعن و نظام‌بندی مقابله

لعن‌های زیارت عاشورا، یک نظام‌بندی دقیق برای مقابله با جبهه باطل ارائه می‌دهد و مراتب مختلفی دارد:
۱. لعن بر بنیان‌گذاران ظلم و جور (أسّسَت أساسَ الظلمِ)؛ یعنی کسانی که فرهنگ ظلم را تئوریزه و پایه‌گذاری کردند.
۲. لعن بر کسانی که اهل بیت (ع) را از جایگاه الهی‌شان کنار زدند (دفعتکم عن مقامکم).
۳. لعن بر قاتلان (قتلتکم)؛ یعنی مجریان میدانی آن ظلم.
۴. لعن بر زمینه‌سازان (الممهّدین لهم)؛ کسانی که راه را برای موفقیت قاتلان هموار کردند.
این مراتب نشان می‌دهد که مقابله باید ساختارمند و متناسب با سطح و نوع دشمنی هر فرد یا جریان باشد.

قسمت سیزدهم فایل صوتی

شرح فراز هفتم زیارت عاشورا؛ لعنت بر تدارکاتچیان و حامیان جبهه باطل

و لَعَنَ اللَّهُ اُمَّةً اَسْرَجَتْ وَ اَلْجَمَتْ وَ تَنَقَّبَتْ لِقِتالِکَ

(و خدا لعنت کند امتی را که اسب‌ها را زین کردند و لگام زدند و برای جنگ با تو آماده شدند)
🔻 این فراز از زیارت عاشورا، لعن را از قاتلان مستقیم فراتر برده و شامل تمام کسانی می‌کند که در تدارکات و پشتیبانی جنگ علیه امام حسین (ع) نقش داشتند. هرکس به هر نحوی در آماده‌سازی این نبرد کمک کرده باشد، حتی با آماده کردن زین و لگام اسب، در این جنایت شریک است.
این مفهوم امروز نیز مصداق دارد؛ هرگونه کمک به ظالم، حتی اگر ناخواسته و غیرمستقیم باشد، نوعی رضایت به بقای اوست و انسان را در زمره حامیان او قرار می‌دهد. همان‌طور که امام کاظم (ع) به صفوان جمّال فرمودند، همین که دوست داشته باشی ظالم زنده بماند تا کرایه‌ات را بدهد، از آن‌ها خواهی بود. بنابراین، هر نوع حمایت اقتصادی، سیاسی یا تدارکاتی که به تقویت جبهه باطل منجر شود، می‌تواند مصداقی از «اسرجت و الجمت» در دوران معاصر باشد. این لعن شامل هر کسی است که حتی با علم یا احتمال به اینکه عملش به نفع ظالم است، به او یاری رساند.

 

قسمت چهاردهم فایل صوتی

شرح فراز هشتم زیارت عاشورا؛ تبری، مرزبندی کامل با تمام لایه‌های جبهه باطل

برِئْتُ إِلَى اللَّهِ وَ إِلَيْكُمْ مِنْهُمْ وَ مِنْ أَشْيَاعِهِمْ وَ أَتْبَاعِهِمْ وَ أَوْلِيَائِهِمْ...

🔻 اعلام برائت و بیزاری در زیارت عاشورا، یک مرزبندی کامل و همه‌جانبه با جبهه باطل است. این بیزاری نه تنها از سران ظلم ("منهم")، بلکه از تمام لایه‌های مرتبط با آن‌هاست: پیروان تمام‌عیار ("اشیاعهم")، دنباله‌روهای جزئی ("اتباعهم") و سرپرستان و حامیان آن‌ها ("اولیائهم"). این تفکک کامل، یک دستورالعمل برای جبهه حق است تا هیچ میل و ارتباطی با هیچ‌یک از سطوح دشمن نداشته باشد و زمینه را برای موضع‌گیری فعال در قالب «سلم و حرب» فراهم می‌کند.

قسمت پانزدهم فایل صوتی

شرح فراز هشتم زیارت عاشورا؛ تبری، مرزبندی کامل با تمام لایه‌های جبهه باطل

برِئْتُ إِلَى اللَّهِ وَ إِلَيْكُمْ مِنْهُمْ وَ مِنْ أَشْيَاعِهِمْ وَ أَتْبَاعِهِمْ وَ أَوْلِيَائِهِمْ...

🔻 اعلام برائت و بیزاری در زیارت عاشورا، یک مرزبندی کامل و همه‌جانبه با جبهه باطل است. این بیزاری نه تنها از سران ظلم ("منهم")، بلکه از تمام لایه‌های مرتبط با آن‌هاست: پیروان تمام‌عیار ("اشیاعهم")، دنباله‌روهای جزئی ("اتباعهم") و سرپرستان و حامیان آن‌ها ("اولیائهم"). این تفکیک کامل، یک دستورالعمل برای جبهه حق است تا هیچ میل و ارتباطی با هیچ‌یک از سطوح دشمن نداشته باشد و زمینه را برای موضع‌گیری فعال در قالب «سلم و حرب» فراهم می‌کند.

قسمت شانزدهم فایل صوتی

شرح فراز هشتم زیارت عاشورا؛ ساختار شبکه ولایی با شعار «پدر و مادرم فدایت»

بأَبِي أَنْتَ وَ أُمِّي لَقَدْ عَظُمَ مُصَابِي بِكَ فَأَسْأَلُ اللَّهَ الَّذِي أَكْرَمَ مَقَامَكَ وَ أَكْرَمَنِي بِكَ...

🔻 عبارت «بِأَبِي أَنْتَ وَ أُمِّي» صرفاً یک تعارف نیست، بلکه اعلام وفاداری تا پای جان و ورود به میدان مبارزه حق علیه باطل است. در ادامه، عبارت «أَكْرَمَنِي بِكَ» (خداوند مرا به واسطه تو گرامی داشت)، ساختار شبکه ولایت را ترسیم می‌کند. یعنی همان‌گونه که خداوند مقام امام را گرامی داشته، کرامت ما نیز در گرو اتصال به امام است. این اتصال، یک زنجیره و شبکه ولایی را شکل می‌دهد که در آن، دست ما در دست امام، و دست امام در دست خداست و این حقیقتِ نظام امامت است.

قسمت هفدهم فایل صوتی

شرح فراز نهم زیارت عاشورا؛ صلح و جنگ تا قیامت، منشور جهانی مقابله با ظلم

إنِّی سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ وَ حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُمْ إِلی یَوْمِ الْقِیامَةِ

🔻 این فراز، یک منشور و راهبرد برای تمام دوران‌هاست. اعلام صلح و جنگ تا روز قیامت، یک فرهنگ‌سازی و سنت‌گذاری برای مقابله دائمی با ظلم است و به انسان انگیزه‌ای فرازمانی می‌دهد؛ یعنی موضع‌گیری امروز ما در برابر ظلم، ما را در جبهه حق در تمام طول تاریخ قرار می‌دهد. در ادامه، زیارت عاشورا با نام بردن از چهره‌های شاخص ظلم (آل زیاد، آل مروان، ابن مرجانه، عمر بن سعد، شمر و...)، آن‌ها را به عنوان پرچم‌ها و نمادهای جریان باطل معرفی می‌کند تا جبهه‌بندی شفاف شود. این ندای عاشورا، ندایی جهانی و منطبق بر وجدان و فطرت انسانی است.

قسمت هجدهم فایل صوتی

شرح فراز نهم زیارت عاشورا؛ صلح و جنگ، تعریف جبهه مؤمنان

إنِّی سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ وَ حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُمْ إِلی یَوْمِ الْقِیامَةِ

🔻 این فراز، یک دستورالعمل روشن برای جبهه‌بندی است و نه یک دعوت به مصالحه عمومی. «سِلم» و «حَرب» ما، در نسبت با جبهه حق تعریف می‌شود. مخاطب «کُم» (شما)، فقط شخص امام حسین (ع) نیست، بلکه تمام شبکه مؤمنان و بیت ولایت است. همان‌طور که تعرض به خانه گلی امام حرام است، تعرض به مؤمنان که «بیت ولایی» حضرات هستند، حرام‌تر است. بنابراین، این عبارت یک منشور دائمی برای دفاع از کل جامعه ایمانی است و موضع ما در سه عرصه قلب، زبان و عمل را در برابر دوستان و دشمنان این جبهه مشخص می‌کند.

قسمت نوزدهم فایل صوتی

شرح فراز نهم زیارت عاشورا؛ صلح و جنگ، تعریف جبهه مؤمنان (2)

إنِّی سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ وَ حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُمْ إِلی یَوْمِ الْقِیامَةِ

🔻 این فراز، یک دستورالعمل روشن برای جبهه‌بندی است و نه یک دعوت به مصالحه عمومی. «سِلم» و «حَرب» ما، در نسبت با جبهه حق تعریف می‌شود. مخاطب «کُم» (شما)، فقط شخص امام حسین (ع) نیست، بلکه تمام شبکه مؤمنان و بیت ولایت است. همان‌طور که تعرض به خانه گلی امام حرام است، تعرض به مؤمنان که «بیت ولایی» حضرات هستند، حرام‌تر است. بنابراین، این عبارت یک منشور دائمی برای دفاع از کل جامعه ایمانی است و موضع ما در سه عرصه قلب، زبان و عمل را در برابر دوستان و دشمنان این جبهه مشخص می‌کند.

قسمت بیستم فایل صوتی

شرح فراز دهم زیارت عاشورا؛ جریان‌شناسی و شخص‌شناسی جبهه باطل

و لَعَنَ اللَّهُ آلَ زِيَادٍ وَ آلَ مَرْوَانَ وَ لَعَنَ اللَّهُ بَنِي أُمَيَّةَ قَاطِبَةً وَ لَعَنَ اللَّهُ ابْنَ مَرْجَانَةَ وَ لَعَنَ اللَّهُ عُمَرَ بْنَ سَعْدٍ وَ لَعَنَ اللَّهُ شِمْراً...

🔻 زیارت عاشورا با لعن «آل زیاد»، «آل مروان» و «بنی امیه»، یک «جریان‌شناسی» دقیق از جبهه باطل ارائه می‌دهد. استفاده از کلمه «آل»، نشان می‌دهد که نفرین متوجه یک خط فکری و یک جریان است، نه فقط افراد.
سپس برای آنکه این جریان‌های فکری، مصداق عینی و ملموس پیدا کنند، سه چهره شاخص ظلم یعنی «ابن مرجانه»، «عمر بن سعد» و «شمر» را به عنوان نماد و پرچم آن جریان‌ها معرفی می‌کند. این «شخص‌شناسی» باعث می‌شود تا چهره‌های اصلی ظلم برای همیشه در تاریخ شناخته شده باقی بمانند و مردم بتوانند جریان باطل را در هر دوره‌ای از طریق شناخت این نمادها تشخیص دهند.

قسمت بیست و یکم فایل صوتی

شرح فراز یازدهم زیارت عاشورا؛ «طلب ثار»، روزی کرامت و مأموریت الهی

.أَنْ يَرْزُقَنِي طَلَبَ ثَارِكَ (أَوْ ثَارِي) مَعَ إِمَامٍ مَنْصُورٍ...

🔻 «ثار» به معنای خون جوشانی است که تا زمان گرفتن انتقام، آرام نمی‌گیرد. وقتی امام حسین (ع) را «ثارالله» می‌خوانیم، یعنی خداوند خود، خونخواه اوست و این یک مأموریت الهی است. در این فراز، بالاترین «روزی» و «کرامت» را از خداوند طلب می‌کنیم و آن، توفیق «طلب ثار» است؛ یعنی کرامت حقیقی ما در این است که در جبهه خونخواهی امام (ع) و ادامه دادن راه او قرار بگیریم. این خون، حیات‌بخش جامعه شیعه است و زنده نگه داشتن این طلب، مایه کرامت و عزت جامعه ایمانی است.

قسمت بیست و دوم فایل صوتی

شرح فراز یازدهم زیارت عاشورا؛ «طلب ثار»، هویت جامعه ربانی و سرچشمه کرامت

..أَنْ يَرْزُقَنِي طَلَبَ ثَارِكَ مَعَ إِمَامٍ مَنْصُورٍ...
🔻 در این فراز، کرامت حقیقی یک جامعه به آمادگی آن برای «جهاد و قتال» گره زده می‌شود. همانند «ربیون» که هویت و کرامت خود را در همراهی و قتال در رکاب پیامبران می‌یافتند، این آمادگی برای «طلب ثار»، ریشه در «عشق» دارد؛ عشقی که قوای خفته انسان و جامعه را بیدار می‌کند. بنابراین، طلب این روزی، در حقیقت طلب هویتی است که بر پایه عشق و جهاد، کرامت و عزت را برای جامعه ایمانی به ارمغان می‌آورد و هر جریانی که بخواهد این روحیه را تضعیف کند، در صدد از بین بردن کرامت آن جامعه است.

منشور ربیون خانواده در قرآن

3 جلسه

نقش بانوان پیشرو در نبرد با اسرائیل فایل صوتی

نقش بانوان پیشرو در نبرد با اسرائیل (2) فایل صوتی

دلیل اهمیت حفظ الفتِ جامعه در نبرد با اسراییل و راهبرد های ماه محرم پیش رو

منشور ربّیون خانواده در قرآن فایل صوتی

فعالان شاخص عرصه خانواده

الگوی عملیاتی

4 جلسه

شرح آیۀ ربیون فایل صوتی

نگاهی متفاوت به راهبرد های اثرگذاری بر مخاطب در جهاد تبیین فایل صوتی

بستر سازی اجتماعی مبتنی بر ساختار زیارت عاشورا

شیوه قرآنی عملیات در میدان فایل صوتی

روش ما در انتقال معارف درست است؟ فایل صوتی

اخلاق میدان

فعالان تربیتی

آموزه های تربیتی قرآن برای غلبه بر تفکر رژیم صهیونی فایل صوتی

دیدگاهها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “مجموعه پادکست‌های روایت الهی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیت الله عابدینی

استاد حوزه و دانشگاه

متولد ۱۳۴۰ ، شهر ری اساتید ایشان ، حضرات آیات بهجت ، میرزا هاشم آملی ، حاج شیخ جواد تبریزی ، فاضل لنکرانی و وحید خراسانی میباشند ایشان فلسفه را نیز نزد آیت الله جوادی آملی ، حسن زاده آملی و ممدوحی فرا گرفتند و علوم حدیث را نیز نزد آیت الله ممدوحی تلمذ کردند. ایشان ضمن تدریس در حوزه ، در جمع‌های اساتید دانشگاهی و دانشجویان مشتاق معارف دینی حضور مستمر دارند. ایشان از زمستان سال ۱۳۹۴ با مبحث سیره تربیتی انبیای الهی در قرآن کریم در روزهای شنبه برنامه سمت خدا حضور دارند

رایگان!

ثبت نام دوره
نوع دوره:
آفلاین
پیش نیاز:
بدون پیش نیاز
وضعیت دوره:
تکمیل شده
مدرس: آیت الله عابدینی
استاد حوزه و دانشگاه
ثبت نام دوره