Uncategorized اخبار

چگونگی ایجاد یک مرکز هوای مادری

102

چگونگی ایجاد یک مرکز هوای مادری

ایجاد یک مرکز، نیاز به یک مکان ثابت دارد (دو محیط مجزا و حداقل ۹0 متری) که دست کم، دو روز در هفته در اختیار فعالیت این گروه است. در گام بعدی، مؤسس می‌تواند با کمک هوای مادری، برای دریافت مجوز از سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک(توتک) اقدام نماید و از تسهیلات طرح بهرمند شود. همچنین مرکز به یک مدیر نیاز دارد که کارهای مربوط به هماهنگی مکان، مادران و مربیان را انجام دهد و برای فعالیت مادران برنامه ریزی داشته باشد.

 

  • اگر شما فعال در عرصه مادر و کودک هستید:

با اعطای مجوز از سازمان توتک، شما می‌توانید در عین استقلال هویتی گروه خود، از تسهیلات و کمک‌های طرح که شامل دریافت کمک هزینه برای تجهیز محیط، کمک به هماهنگی مکان (مسجد، حسینیه و…) از سازمان مربوطه، دوره‌های آموزشی برای مدیران و مربیان و برنامه‌های پیشنهادی برای مادران استفاده‌کنید. همچنین می‌توانید از تخفیفات گروهی برای امکانات تفریحی و ورزشی که توسط سازمان توتک برای شما هماهنگ خواهد شد نیز بهره‌مند شوید.

 

  • اگر شما دارای شبکهای از مادران هستید:


شما در اولین قدم، با پیدا کردن یک مکان مناسب برای فعالیت مادر و کودک، می‌توانید فعالیت خود را شروع کنید. هوای مادری می‌تواند در هماهنگی مکان و دریافت مجوز شما را یاری رساند. همچنین نیاز است که برنامه‌های مرکز، برای حداقل دو روز در هفته دایر باشد. هوای مادری در جهت طرح ریزی برنامه‌های هدفمند برای مادران می تواند شما را یاری کند. همچنین شما می توانید از بسته های آموزشی توانمندسازی مدیران و  مربیان که توسط طرح آماده سازی شده است بهره ببرید.

 

  • اگر شما فعال در عرصه کودک هستید:


شما می‌توانید علاوه بر فعالیت در حوزه کودک، برای حمایت مادران نیز به میدان بیایید و کار خود را ارتقا دهید. برای این امر، مدیران و مربیان شما آموزش می‌بینند و هوای مادری نیز برای توانمندسازی مادران، پیشنهادهایی دارد و در این امر شما را یاری می‌رساند.

شما نیز می‌توانید در عین استقلال هویتی گروه خود، از تسهیلات و کمک‌های طرح از قبیل دریافت کمک برای دریافت مجوز، هماهنگی مکان (مسجد، حسینیه و…) و تجهیز امکانات بهره‌مند شوید.

ثبت نام

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *